4400 Nyíregyháza, Huszár tér 5. sojaiskola@nyirgorkat.hu, sojamiklosiskola@gmail.com +36 42 512 797

OM azonosító: 201829

Liszt Ferenc Repülőtér Budapest 2022.03.04

repterKép2

A felső tagozat gyülekezője ¾ 6 volt, a korai időpont ellenére a gyerekek pontosan, frissen érkeztek.

Közös ima után, 6 órakor elindultunk a hosszú útra. A tanulók nem voltak álmosak, nézelődtek, beszélgettek. Megérkezésünkkor már várt az idegenvezető és a sofőr.

Az Aeroparkban indult a három órás túránk. Biztonsági ellenőrzésen estünk át, a reptéri nevén “Centrál SRA” ellenőrző és áteresztőpontnál (EÁP) lépünk be a repülőtér szigorított biztonsági területére. Megnéztük a 2B majd a 2A terminált a légi oldalról, a beszállító kapukat, a lézeres beállítórendszert, valamint figyelemmel kísérjük a repülőgépek földi kiszolgálását (üzemanyagtöltés, poggyászrakodás), az utasok ki- és beszállítását, valamint az épületközeli állóhelyeket. Egyik futópálya küszöbén megálltunk pár percre, ahol a toronyirányítás rövid időre felkapcsolja a pályafényeket, amelyek nagyon szép látványt nyújtottak. Leszálló repülőgépet is láthatunk, amely pont 70 méterrel a fejünk felett repül el, hang- és szélhatás kíséretében. Az egyik tűzoltóbázison is jártunk, ugyanis a reptérnek három ilyen bázisa van. Megtekintettük kívülről a Lufthansa Technik Budapest és az Aeroplex of Central Europe (ACE) karbantartóbázisát. Mivel ezek a területek különösen balesetveszélyesek, továbbá a látogatáshoz az összes karbantartott repülőgép tulajdonosának az engedélyét is be kellene szerezni, a hangárokat és a műszaki előtereket csak a mellettük elhaladó szervízútról tudtuk megnézni. Túránk végén megnéztük még a repülőtér múzeumot is. A nap végén megvendégeltük a gyerekeket egy menüvel a  Mc Donald’s – ban.