4400 Nyíregyháza, Huszár tér 5. sojaiskola@nyirgorkat.hu, sojamiklosiskola@gmail.com +36 42 512 797

OM azonosító: 201829

Erasmus+ program (HUN)

Erasmus+ program a Sója Miklós Görögkatolikus Óvoda és Általános Iskolában

Az Erasmus+ ajtókat nyit – Pályázati lehetőségek a köznevelési intézmények számára KA122-SCH – Köznevelésben tanulók és dolgozók rövid távú tanulási célú mobilitása pályázaton a Sója Miklós Görögkatolikus Óvoda és Általános Iskola pozitív elbírálást kapott, mely 28.174 € támogatást jelent a pályázatban megfogalmazott célok és feladatok megvalósításához.
Nyertes pályázatunk címe: Hátrányos helyzetű tanulók készségeinek fejlesztése az inklúzió, digitalizáció és környezetvédelem területén a pedagóguskompetenciák továbbfejlesztésével és a nemzetközi jó gyakorlatok megismerése által.
Célunk a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű tanulók felzárkózásának biztosítása a pedagóguskompetenciák továbbfejlesztésével, tapasztalatcserével és a nemzetközi jó gyakorlatok megismerésével.
Pályázatunkban a meghatározott programelemek egyrészt hozzájárulnak ahhoz, hogy a pedagógusokat felkészítsük, és megfelelő támogatást nyújtsunk számukra, hogy a diákok szükségleteihez és élethelyzetéhez illeszkedő innovatív, digitális oktatásmódszerekkel dolgozzanak.
Az óvodai nevelésben szeretnénk az „öko-óvodai szemléletet tanulmányozni és jó gyakorlatokat gyűjteni, adaptálni a külföldi példák alapján.
Olyan értékrendet, szokásokat szeretnénk kialakítani, amelyek elősegítik a környezettel való harmonikus kapcsolatot nemcsak óvodásaink körében. A környezettudatos szemlélet kialakítása a teljes személyiség fejlődését érintő nevelési folyamat.
Munkatársaink 3 szakmai látogatáson vesznek részt, melynek helyszíne kétszer Németország, egyszer pedig Olaszország. Örvendetes, hogy pedagógus kísérettel tanítványaink közül is többen elutazhatnak Rostockba, ahol német iskolában gyűjthetnek életre szóló élményeket, tapasztalatokat.

A pályázat lehetőséget biztosít intézményünk számára 4 mobilitás megvalósításához.

  1. Sója Miklós Görögkatolikus Általános Iskola dolgozóinak 5+2 napos szakmai látogatása Németországban, Rostockban Michaelschule-Rostock. Hátrányos helyzetű tanulókkal foglalkozó szakemberek tapasztalatcseréje Rostockban. Fókuszban: a projekt módszer, mint innovatív és komplex tervezési mód, valamint a szabadidős tevékenységek szerepe, megfelelő kialakítása, módszertana a hátrányok kompenzációjában.
  2. A Sója Miklós Görögkatolikus Óvoda munkatársainak 5+2 napos szakmai látogatása Rostockban. A fogadó intézménycsoport, az AWO Rostock.
  3. Hátrányos helyzetű tanulókkal foglalkozó szakemberek tapasztalatcseréje Firenzében az Istituto Comprensivo Le Cure iskolalánc iskoláiban:
    – Scuola Giovanni Boccaccio,
    – Scuola PrimariCollodi,
    – Scuola Primaria Giorgio la Pira
  4. A Sója Miklós Görögkatolikus Általános Iskola 4 tanulójának lehetősége nyílik a pályázat során tanulási célú 7 napos mobilitáson részt venni Németországban, Rostockban. A fogadó intézmény a Michaelschule inklusive Privatschule Rostock für Kinder mit und ohne Behinderung (michaelshof.de). A tanulók részt vesznek az iskolai órákon, főként a nyelvórákon, zeneórákon, melyek során különös figyelmet kap a digitális oktatási módszer. A tanulóink 4. osztálytól kötelezően német nyelvet tanulnak. Az idegennyelv tanulásának gyakorlati hasznát eddig még nem tapasztalták meg. Ezzel motiváljuk őket a nyelvtanulásra. Mikroélményt szeretnénk adni a pályázattal a tanulóknak. Megfelelő támogatással – élménnyel akadálymentesítést kapnak, hogy ők is lehetnek olyan értékesek, mint a többségi társadalom tagjai. Továbbá ezzel segítjük őket a majdani munka világába való beilleszkedésben is. Természetesen az iskola által összeállított tanrendet követve. A tanulók szabadidős tevékenységébe, (sport, kirándulás…) is bevonják őket. A diákjaink ppt-s prezi keretében bemutatják az iskolájukat, a városukat, Nyíregyházát a német tanulóknak. A diákok valamennyien kevesebb lehetőséggel rendelkező roma tanulók, akik még külföldön nem jártak. Nagycsaládos vagy a nehéz anyagi körülmények között élő családokból kerülnek ki. Fontos számukra, hogy a tanulói mobilitás során nincsenek magukra hagyva, 2 kísérő tanár folyamatosan velük van, segíti őket a beilleszkedésben. Izgalommal, de ugyanakkor hatalmas várakozással tekintünk az elkövetkezendő időszak elé, s boldogok vagyunk, hogy ilyen nagyszerű lehetőség kapujában állunk.