4400 Nyíregyháza, Huszár tér 5. sojaiskola@nyirgorkat.hu, sojamiklosiskola@gmail.com +36 42 512 797

OM azonosító: 201829

Erasmus pályázat

ERASMUS Pályázat

A Tempus Közalapítvány, az Erasmus+ programot működtető Nemzeti Irodaként pályázatot írt ki,
melyre intézményünk is pályázott.
Az Erasmus+ ajtókat nyit – Pályázati lehetőségek a köznevelési intézmények számára
KA122-SCH – Köznevelésben tanulók és dolgozók rövid távú tanulási célú mobilitása
Pályázatunk címe: Hátrányos helyzetű tanulók készségeinek fejlesztése az inklúzió, digitalizáció és
környezetvédelem területén a pedagóguskompetenciák továbbfejlesztésével és a nemzetközi jó
gyakorlatok megismerése által
Célunk A hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű tanulók felzárkózásának biztosítása a
pedagóguskompetenciák továbbfejlesztésével, tapasztalatcserével és a nemzetközi jó gyakorlatok
megismerésével. A hátrányos helyzet esetén sokszor csak az egyénre figyelünk és mellőzzünk a
társadalmi akadályokat. Ezen tényezők egymással kölcsönhatással állnak. Célunk a társadalmi
akadályok csökkentése, melyek hátráltatják a hátrányos helyzetben lévő diákok egyenlő és teljes
társadalmi részvételét. Pályázatunkban meghatározott programelemek egyrészt hozzájárulnak ahhoz,
hogy a pedagógusokat felkészítsük és megfelelő támogatást nyújtsunk számukra, hogy a diákok
szükségleteihez és élethelyzetéhez illeszkedő innovatív, digitális oktatásmódszerekkel dolgozzanak.
Célunk a gyermekek és családjaik támogatása, felvértezése, mely azt jelenti, hogy ne deficitként
tekintsenek magukra, hanem a társadalom értékes tagjaiként, akik a megfelelő támogatás
biztosításával a társadalmi akadályok csökkentésének segítségével- pl.ez a program is ezt célozza-
kitörhetnek a mélyszegénységből. Mindezek különböző módokon hozzájárulnak a társadalmi
befogadás megvalósuláshoz, a társadalmi kohézió megerősítéséhez

Az óvodai nevelésben szeretnénk az „öko-óvodai szemlélet tanulmányozni és jó gyakorlatok gyűjteni,
adaptálni a külföldi példák alapján.
A környezettudatosság szemléletének és gyakorlatának a fejlesztése kialakítása az óvoda-pedagógiai
munkában egyre nagyobb lehetőséget és feladatot jelent a ma óvodájában. Olyan értékrendet,
szokásokat szeretnénk kialakítani, amelyek elősegítik a környezettel való harmonikus kapcsolatot
nemcsak az 51 óvodás körében. A környezettudatos szemlélet kialakítása a teljes személyiség
fejlődését érintő nevelési folyamat. A felelősségteljes személyiséggé nevelés megalapozása, a
környezettel való harmonikus kapcsolat kialakítása, az értékóvó tevékenységek megismertetése, a
szabályok betartása és betartatása elsősorban együttműködést, részvételt kíván meg a gyermekektől
(ill. a közös tevékenységek során a szüleiktől). A környezeti nevelés gyakorlatához hozzá tartozik a
közvetlen megfigyeléseket nyújtó, élményszerű környezet-tapasztalat is: pl. az erdei séták,
tanösvények, a szelektív hulladékgyűjtés, a komposztálás. Ezeken a tevékenységeken keresztül a
gyerekek szüleit is meg akarjuk szólítani.
A 3 szakmai látogatást tervezünk, kettőt Németországba, egyet pedig Olaszországba.

 

The Tempus Public Foundation, the National Office operating the Erasmus+ program has written a
tender that our institution also applied to.
Erasmus+ opens doors – Application opportunities for institutions of public education
KA122-SCH – Short-term learning mobility of students and workers in public education.
Title: Development of underprivileged and handicapped students’ skills in the fields of inclusion,
digitalization and environmental protection by expanding teachers’ competence and learning about
international good practices.
Our motive: To ensure handicapped and cumulatively handicapped students are able to catch up to
their peers by expanding teachers’ competences, exchanging experience and by learning about
international best practices. In case of handicaps we usually only pay attention the the individual and
ignore the social difficulties, but these factors are in very close interaction with eachother. Our goal is
to reduce social difficulties that limit the full and equal social participation of these student in
underprivileged situations. The program elements specified in our tender would provide us with
opportunities to prepare teachers and give them appropriate support to work with innovative, digital
teaching methods tailored for the need and background of students.
Our intention is to support and mentally arm students and their parents in a way that they could
think of themselves not as deficits, but valuable members of society who are able to break out of
deep poverty with the necessary support and the abolishing of their social barriers (the aim of this
program). All this would contribute to realizing social inclusion and fortifying social cohesion.
In kindergarten, or preschool education we would like to study the „eco-kindergarten” approach and
gather or straight up adapt some good practices based on foreign examples.
The development of the approach and practice of environmental awareness in kindergarten-
pedagogical work is an ever-increasing opportunity and task in today's kindergarten. We want to
create a system of values and habits that promote a harmonious relationship with the environment
not only among the 51 kindergartners. Developing an environmentally conscious approach is an
educational process affecting the development of the entire personality. The foundation of educating
children to grow up as an adult with a responsible personality, the establishment of a harmonious
relationship with the environment, the introduction of value-protecting activities, the compliance
with, and the enforcement of rules primarily require cooperation and participation from children
(and their parents during joint activities). The practice of environmental education also includes
memorable environmental experiences that provides direct observations: e.g. forest walks, nature
trails, selective waste collection, composting. Through these activities, we also want to address the
children's parents.
We are planning 3 professional visits, two to Germany and one to Italy, and four children will have
the opportunity to travel to Germany.